miercuri, 20 martie 2013

Cum am tuns Clematita

Va voi spune de la inceput ca prin "tuns" se va intelege mai degraba "curatat" pentru ca cel din urma termen include toate operatiunile facute asupra singurei clematite pe care o am in prezent.
Mentionez, in plus, ca daca aceasta supravietuieste "aranjamentelor" facute cu foarfeca atunci intentionez sa mai plantez cel putin doua, una alba si una roz. (shhhhh, nu-i spuneti asta Consortului!).
In orice caz, si daca i-am facut rau primei, pe celelalte doua tot le voi planta :) Asta asa ca sa nu existe dubii.

Clematita mea existenta are culoarea mov. E foarte draguta dar s-a dezvoltat disproportional in vara trecuta, ajungand la peste 2,2 m. Acest aspect adaugat la faptul ca tocmai s-a sfarsit iarna, au facut ca biata mea Clematita sa arate intr-un anume fel, nu prea placut privirilor.
Asa ca fara prea multa documentare anterioara, m-am decis s-o curat ( asta incluzand si o tunsoare de primavara).
Incepand sa curat uscaturile, am constatat ca are deja mugurasi noi-nouti, astfel incat am decis sa purced cu mare grija in ceea ce priveste taierile. Am incercat sa indepartez doar acele tulpini pe care nu existau muguri ( sau erau foarte putini) si care erau vadit uscate sau aproape uscate. O fotografie ( nu foarte reusita) facuta dupa ce am tuns cateva mladite:
 
I-am scurtat si din inaltime, nu prea mult ca nu m-am indurat de ea. Acum are probabil vreo 2m :). I-am curatat toate frunzele uscate pe care sper eu, nu le folosea ca pe un soi de cojoc pana la aparitia soarelui. Asa ca dupa intreaga operatiune avea un aspect mult mai frumos si mai primavaratec. De atunci au trecut vreo 10 zile. Urmeaza sa va spun dupa weekendul viitor daca i-am facut bine sau sunt la faza in care detin -(minus) o clematita :).
I-am mai tuns si niste crengute care cresc de langa muguri dar nu de tot, ci doar jumatate.

 
 
 
Ca sa nu fie doar ea traumatizata am mai tuns niste "cataratoare" de prin gradina, dar in cazul lor tratamentul a fost mult mai putin radical.

2 comentarii:

  1. io zic ca i-ai nimerit la fix coafura, ii pune in valoare frumusetea natur :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca tunsoarea e potrivita, mai ales daca nu ai taiat-o mai scurt de 30-40cm. Mie mi se pare tare complicata regula de tundere a clematitelor. Sunt creo 4 categorii si unele se pot tunde drastic, iar altele doar un pic. Adica unele fac flori pe lemn nou iar altele fac flori pe "lemnul vechi" adica in continuarea ramurilor de anul precedent.La acestea din urma se face doar un pic de aranjament, nu se tunde prea mult pt ca ramane fara ramurile cu mugurii de flori. Sa ai o primavara superba si multe clematite frumoase!

    RăspundețiȘtergere